طراحي وب سايت

۷۳ بازديد

طراحي وب سايت

طراحي سايت آميزه اي از دانش، هنر و خلاقيت استفاده از عناصر ديداري، و توان مهندسي در چيدن آن ها كنار يكديگر است. هنگامي كه يك سايت بر مبناي اصول و هارموني اجزا طراحي شود علاوه بر جذب نگاه دائمي مخاطب، ميتواند فارغ از محدوديت هاي زمان، به اثري جاودانه تبديل شود.

امروزه سفارش طراحي وبسايت در ليست اولويت هاي هر شركت يا كسب و كاري قرار گرفته است. صاحبان مشاغل ميدانند كه روز به روز به تعداد كاربران اينترنت افزوده ميشود و برخورداري از پايگاهي خوب در دنياي مجازي نياز به توجه ويژه اي دارد. افزايش تاثيرگذاري يك سايت در جلب نظر مخاطب و همچنين تخصصي شدن حرفه طراحي وبسايت، ميطلبد كه نگاهي حرفه اي به اين مقوله داشته باشيم.

f8vz_b1.jpg

تاثير طراحي وب سايت در كسب و كار ها...

روزانه هزاران وبسايت در جهان، صدها وبسايت در ايران و احتمالا ده ها وبسايت كه مستقيم يا غيرمستقيم رقيب شما محسوب ميشوند راه اندازي ميگردند. يافتن جايگاهي مناسب و محكم در اين ميان موفقيتي است كه به سادگي محقق نميشود و قواعد انجام آن در تخصص طراحان حرفه اي سايت است. شركت نرم افزاري اسپاد با شناخت جامعي كه از فضاي مجازي دارد، كسب و كارتان را بررسي كرده و وبسايت شما را مطابق با نيازهايتان و سليقه مخاطبان شما طراحي ميكند. بدين ترتيب ميتوانيد كسب و كارتان را در دنياي مجازي نيز به درستي معرفي كرده و با طراحي سايت حرفه اي، خدمات و محصولات خود را به خوبي به مخاطبانتان ارائه كنيد.

اگر در حال حاضر يك وبسايت داريد اما زمان زيادي از فعاليت آن ميگذرد، پيشنهاد ميكنيم كه آن را به دست طراحان و تحليلگران با تجربه اسپاد بسپاريد تا سايت شما را بررسي كرده و در صورت نياز تغييرات و بهينه سازي هايي را روي آن اعمال كنند؛ در اين صورت مي توانيد مطابق با تكنولوژي روز طراحي وبسايت حركت كنيد. اگر هم هنوز سايتي نداريد، تيم مجرب اسپاد آماده است تا با طراحي وبسايت خلاقانه و بروز و بهينه سازي و سئوي سايت مسير روشني را در كسب و كار آنلاين برايتان فراهم سازد.

چرا به طراحي سايت نياز داريم؟ سايت يا شبكه هاي اجتماعي؟

فرض كنيد صاحب يك وبسايت فروشگاهي هستيد، اينكه صرفا با مخاطبانتان در ارتباط باشيد يا عكس محصولات را به آنها نشان دهيد كافي نيست، بلكه بايد با يك وبسايت فروشگاهي جامع و مناسب، شرايطي فراهم كنيد كه كاربران به شكلي آسان و سريع اقدام به خريد كنند. همچنين ميتوانيد به طور دقيق آمار بازديد كاربران، ميزان فروش و تمامي فعاليت ها را مديريت كنيد.

البته با انجام بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ميتوانيد فعاليت خود را در اين فضا مديريت كرده و بهترين نتيجه را از آن بدست آوريد.

شركت اسپاد با سابقه طراحي وب سايت فروشگاهي ، نيازها و خواسته هاي شما را برآورد ميكند و با بودجه متناسب شما وب سايت در خور شما را طراحي خواهد كرد.

 

تخصص هاي دخيل در طراحي وب سايت

افرد و تخصص هاي مختلفي در روند طراحي سايت نقش دارند. شركت اسپاد طي سالها فعاليت حرفه اي در اين زمينه، متبحرترين و متخصص ترين ها در حوزه طراحي وبسايت را در قالب يك تيم منسجم در كنار هم قرار داده تا بهترين خروجي ممكن حاصل شود. سفارش طراحي سايت شما از اولين گام يعني مشاوره تا آخرين گام يعني راه اندازي، بدست بهترين افراد سپرده خواهد شد. همانطور كه در ساختن يك برج بلند قامت اشخاص مختلف با تخصص هاي متفاوت در كنار يكديگر فعاليت ميكنند، در اسپاد نيز پروژه طراحي سايت توسط تحليلگران، طراحان، برنامه نويسان، پشتيبانان و مديران پروژه به شكلي هماهنگ و ساختار يافته انجام ميشود. پس از پياده سازي كامل سايت، متخصصين بازاريابي ديجيتال و بازاريابي محتوايي اسپاد، پيشنهادات حرفه اي خود را جهت ورودي شكوهمندانه و حضوري موفق در محيط مجازي، به مشتريان محترم ارائه ميكنند.

فاكتورها و مفاهيم طراحي سايت

همواره طراحي وب سايت در چهارچوب و قالب مشخصي انجام ميشود. رعايت استانداردها و اصول طراحي وبسايت و همچنين توجه به تكنولوژي هاي روز طراحي وبسايت در اين امر مؤثر است.
اگر نيازبه طراحي سايت حرفه اي داريد ، شركت اسپاد با تجربه چندين ساله در طراحي وب سايت هاي حرفه اي با گستردگي مشتريان در سطح كشور آماده همكاري با شما براي طراحي ، پياده سازي و پشتيباني حرفه اي وب سايت شماست.

 

 

ريمپ خودرو در مركز تخصصي چيپ تيونينگ كاراك

۶۴ بازديد

ريمپ خودرو در مركز تخصصي چيپ تيونينگ كاراك

fqye_e1.jpg

از جمله روش هايي كه براي دستيابي به حداكثر انرژي و توان موتور خودروها مي توان به كار گرفت، ريمپ كردن (Remap) اتومبيل است. طي اين فرآيند با صرف هزينه اندكT عملكرد و كارايي موتور خودرو ارتقا پيدا كرده و مي توان طول عمر آن را افزايش و مصرف سوخت را كاهش داد.

ريمپ خودرو چيست و چگونه انجام مي شود؟

اكثر وسايل نقليه مدرن داراي يك ECU (واحد كنترل موتور) هستند كه در حقيقت يك كامپيوتر كوچك بوده و نحوه عملكرد موتور را كنترل مي كند. به عبارت ديگر واحد كنترل موتور با دريافت اطلاعات از تمام سنسورهاي اتومبيل و ورودي ها، پارامترهاي عملياتي موتور را تعريف مي كند. اي سي يو ورودي هايي مانند اكسيژن موجود در گازهاي اگزوز، دريچه هاي ورودي گاز، دماي محيط و موتور، الزامات سوخت رساني و موارد ديگر را ارزيابي و تحليل كرده و طالاعات را مجددا به خودرو باز مي گرداند و بدين ترتيب خروجي هاي بهينه را ارائه مي دهد. كارخانه هاي توليد كننده خودرو با تنظيم نرم افزاري بر روي اي سي يو (قبل از ارسال وسيله نقليه و عرضه آن به بازار) به طور پيش فرض موتور را تنظيم مي كنند. اين امر به اين دليل انجام مي شود كه برخي از توليد كننده ها بايد خودروهاي خود را در سراسر جهان به فروش برسانند. بنابراين براي پيكربندي و اعمال تنظيمات نرم افزار در اي سي يو بايد شرايط آب و هوايي، قوانين و محدوديت ها و كيفيت متفاوت سوخت در كشورها و مناطق مختلف را در نظر بگيرند.

در واقع مي توان گفت كه ريمپ كردن همان اصلاح و جايگزين كردن نرم افزار پيش فرض اتومبيل توليد شده در اي سي يو وسايل نقليه است. تنظيمات سفارشي و اختصاصي كه به منظور كسب حداكثر بهره از موتور در واحد كنترل اعمال مي شود، اغلب از طريق اتصال يك لپ تاپ به درگاه OBD خودرو نصب مي گردد. بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه ريمپ كردن اي سي يو خودرو بسيار سريع قابل انجام است. براي ريمپ خودروهاي قديمي تر تراشه كامپيوتر موتور خودرو را برداشته و با يك تراشه جديد كه نرم افزار جديد در آن موجود است، جايگزين مي كنند. از اين رو در گذشته به اين فرآيند چيپ تيونينگ مي گفتند.

در ريمپ كردن وسايل نقليه، يك نرم افزار بهينه و جديد جايگزين نرم افزار پيش فرض در اي سي يو (ECU) خودرو مي شود. طي اين پروسه مي توان نرم افزار واحد كنترل موتور خودروها با نرم افزار جديد كه قابليت هاي بهتري را چه در زمينه اقتصادي و چه عملكردي براي اتومبيل به ارمغان مي آورد بازنويسي و جايگزين كرد. ريمپ اي سي يو در اصل برنامه اي است كه عملكرد موتور را كنترل مي كند.

fqye_e1.jpg

مزاياي ريمپ خودرو

برداشتن ECU مي تواند روشي بسيار مقرون به صرفه براي بهبود چشمگير عملكرد خودرو شما باشد. با ريمپ خودرو قدرت موتور تا 35 درصد افزايش يافته و تا 15 درصد در مصرف سوخت صرفه جويي مي شود. در ادامه به برخي از مزيت هاي ريمپ اي سي يو اشاره مي كنيم:

افزايش قدرت و گشتاور

ريمپ خودرو اين امكان را دارد كه محدوديت هاي تعيين شده بر روي وسيله نقليه شما توسط سازنده را حذف كند. با انجام اين كار مي توانيد بسته به منطقه اي كه در آن زندگي مي كنيد، ارتفاع و كيفيت سوخت موجود در آن، پارامترهاي مختلف وسيله نقليه خود را دقيق تر كنيد. تنظيم دقيق همه اين جنبه ها باعث افزايش قدرت و گشتاور اتومبيل مي شود.

صرفه جويي در سوخت و بهبود اوضاع اقتصادي

تغيير نرم افزار خودرو شما مي تواند در افزايش mpg (مسافت طي شده با يك باك بنزين) تاثير داشته و در مصرف سوخت صرفه جويي كند؛ اين كار به مديريت هزينه هاي شما نيز كمك مي كند.

بهبود عملكرد و قابليت رانندگي

بهبود عملكرد و كارايي اتومبيل باعث مي شود كه رانندگي كردن با وسيله نقليه شما آسان تر و بهتر شده و قابليت رانندگي خودروتان تا 40 درصد ارتقا يابد.

بهبود عملكرد دريچه گاز

ريمپ اي سي يو مي تواند به به ميزان قابل توجهي بهبود قابليت پاسخ موتور و پاسخ گاز دريچه گاز كمك كند. اين اتفاق براي افرادي كه نگران كارايي وسيله نقليه خود هستند بسيار مهم و حائز اهميت است.

داراي قابليت تنظيم

نكته مهم در مورد تغيير نرم افزار موتور خودروها اين است كه آن ها كاملا مطابق با نيازهاي شما قابل تنظيم هستند. شما حتي مي توانيد بيش از يك بار ريمپ كرده و تنظيمات گوناگوني بر روي خودروتان اعمال كنيد و بسته به نيازتان هنگام رانندگي از قابليت هاي آن ها استفاده كنيد.

آيا ريمپ كردن براي موتور خطرناك يا مضر است؟

ريمپ كردن عبارت است از تغيير تنظيماتي كه بر واحد كنترل موتور خودرو تاثير مي گذارد. اين كار مي تواند آثار زيان باري نيز به همراه داشته باشد. اما اين مسئله به فردي كه اين نرم افزار را نوشته است، بستگي دارد. همچنين مهم است كه فردي كه مسئوليت تنظيم تغييرات وسايل نقليه را بر عهده گرفته است، چگونه اين تنظيمات را بر روي خودرو اعمال مي كند. از اين رو هرگز نبايد خودتان به طور شخصي اقدام به اين كار كرده يا براي تغيير نرم افزار به سراغ افراد يا مراكز تاييد نشده برويد. شركت هايي وجود دارند كه نرم افزارهاي ECU را مي نويسند. اين شركت ها اغلب اين نرم افزارها را آزمايش مي كنند و پيش از آن كه به مرحله عرضه عمومي برسند، آن را براي مدت يك سال يا بيشتر در اختيار بسياري از وسايل نقليه قرار مي دهند. مركز ريمپ كاراك كليه خدمات مربوط به ريمپ انواع خودروها را با قيمت مناسب و كيفيت بالا ارائه مي دهد.

تغيير نرم افزار واحد كنترل به غير از ارتقا عملكرد خودرو چه مزيت هاي ديگري دارد؟

حالت والت (valet mode) و ايموبلايزر (immobiliser mode) از ديگر امكاناتي هستند كه متناسب با نرم افزاري كه بر روي اي سي يو خودرو خود نصب كرده ايد مي توانيد از آن ها بهره ببريد. اين حالات از طريق سوئيچ اصلي فعال مي شوند. ايموبلايزر به سيستم امنيت الكترونيكي گفته مي شود كه در صورت فعال بودن از روشن شدن خودرو با هر چيزي به جز سوئيچ اصلي آن جلوگيري مي كند. اين سيستم در حقيقت مانع از به سرقت رفتن خودرو شما و روشن شدن آن با روش هايي چون اتصال سيم هاي سوئيچ مي شود.

حالت والت كه به آن حالت اعزام به تعميرگاه نيز گفته مي شود يكي ديگر از امكانات و قابليت هاي امنيتي است كه ريمپ كردن ارائه مي دهد. وقتي حالت والت را فعال مي كنيد در حقيقت اجازه استفاده طولاني مدت از خودروتان را به ديگران نمي دهيد. اين حالت براي موقعيت هايي چون زماني كه پيشخدمت قصد انتقال خودرو شما به پاركينگ اختصاصي رستوران را دارد بسيار كاربردي است. حالت والت سرعت و عملكرد خودرو را محدود مي كند. (به عنوان مثال حداكثر سرعت اتومبيل شما ممكن است به 16 يا 32 كيلومتر در ساعت برسد.)

ريمپ خودرو 206 و مزيت هاي آن

خودرو 206 از محبوب ترين و پر فروش ترين خودروهاي ساخت داخل است كه موتور آن از سري TU و از خانواده موتورهاي چهار سيلندر بوده و براي نخستين بار حدود 35 سال قبل (در سال 1986) با خودرو Citroën AX معرفي و به بازار عرضه شد. ريمپ كردن هر كدام از خودروهاي 206 تيپ 1 تا 6 شامل تغييرات متفاوتي است كه در بهبود عملكرد خودرو تاثيرگذار است.

همان طور كه پيش تر نيز به آن اشاره شد، ريمپ كردن و تغيير نرم افزار كامپيوتر خودرو موجب افزايش و بهبود كارايي آن مي شود. در ريمپ خودرو 206 از طريق اصلاح جرقه زني شمع ها، اصلاح پاشش سوخت سوزن هاي انژكتور و اصلاح هوا دهي دريچه گاز مصرف سوخت كاهش پيدا مي كند. همچنين اصلاح جرقه زني شمع ها كمك مي كند كه احتراق به خوبي صورت گيرد و طول عمر موتور افزايش يابد. ريمپ كردن سبب مي شود كه سوخت به صورت افشانه اي پاشيده و اكسيژن و سوخت به خوبي با يكديگر تركيب شوند. به اين ترتيب بازده موتور خودروتان افزايش مي يابد. اگر سوخت و اكسيژن با نسبت درستي با يكديگر تركيب نشوند، موتور خودرو آسيب ديده و خودرو راندمان لازم را ندارد. در صورت زياد بودن سوخت، احتراق به خوبي رخ نمي دهد و اگر هوا بيشتر از اندازه استاندارد باشد، مخلوط اكسيژن و سوخت خاموش مي شود.

ريمپ 206 در مركز چيپ تيونينگ كاراك

مركز ريمپ و چيپ تيونينگ كاراك با بهره مندي از كارشناساني مجرب و متخصص و با داشتن سال ها تجربه در زمينه ريمپ موتور انواع خودروها، كليه خدمات مربوط به ريمپ خودرو 206 شما را با بهترين كيفيت و مناسب ترين قيمت ارائه مي دهد. از جمله خدماتي كه در اين مركز براي ريمپ خودرو 206 ارائه مي شود مي توان به افزايش قدرت خودرو، كاهش مصرف سوخت، افزايش سرعت و شتاب، رفع كپ اوليه، حذف لرزش هاي خودرو، كاهش دماي كاركرد فن، رفع كپ حين حركت، حذف محدوديت هاي دور موتور و .... اشاره كرد. به مجموعه اين خدمات فول ريمپ 206 گفته مي شود. از ديگر خدماتي كه در مركز كاراك ارائه مي شود مي توان تيوتينگ خودرو و صداگيري خودرو را نام برد.

منبع: ماشين3

 

چگونه آزمون بدهيم؟

۷۰ بازديد

چگونه آزمون بدهيم؟

 

eg78_m1.png

نحوه آزمون دادن ما سر جلسه كنكور سرنوشت ما را تعيين مي كند و چگونگي آزمون دادن از بحث هاي بسيار حساس حيطه كنكور است. آزمون كنكور يا هر آزمون آزمايشي ديگري همانند يك بازي شطرنج 4 ساعته است بايد بداني كه هر حركتي كه انجام ميدهي چه استراترژي نهفته است و بدون برنامه حركت نكنيد هر آمادگي هم كه داشته باشيد بايد آنرا در پاسخ برگ پياده كنيد. و اگر موفق به اين كار نشويد دانش شما ديگر به هيچ دردي نمي خورد. خوب آزمون دادن براي خودش يك مهارت و هنر است كه بايد در آزمون هاي آزمايشي تمرين شود تا اين مهارت ملكه ذهنتان شود تا بتوانيد سر جلسه كنكور از آن استفاده كنيد. در اين مقاله مي خواهم يكسري مهارت ها و نكات خوب آزمون دادن را براي شما بيان كنم و همچنين تجربيات و نكات شخصي خودم را در دوران كنكور را هم برايتان شرح دهم پس خوب دقت كنيد سپس اين نكات و مهارت ها را در آزمون هاي آزمايشي بكار ببريد تا در كنكور خوب عمل كنيد.

براي موفقيت در كنكور، اولويت تلاشه خودش هست و از همه مهم تر منبعي هست كه استفاده ميكنه، كه حرف آخر از اين نظر عالي هست و بهترين منبع براي كنكور سراسري هست.

سطح علمي كافي

قبل از شركت در آزمون آزمايشي شما بايد مباحث علمي آن آزمون را مطالعه كنيد. و از لحاظ علمي آماده باشيد تا بتوانيد مهارت آزمون دادن و تست زدن را در جلسه پياده كنيد مثل اين است كه بخواهيد با اسلحه خالي از فشنگ تير اندازي كنيد كه هيچ ثمري نخواهد داشت. شركت در آزموني كه براي آن مطالعه هدفمند نشده است باعث ايجاد عادت غلط مطالعاتي و تست زني مي شود شما چون مطالعه نداشتيد با انبوهي از سوالات نخوانده يا شك دار روبرو مي شويد كه بيش از حد انتظار است و ممكن است شما تست ها را تصادفي بزنيد و امكان دارد كه تبديل به عادت شود و حتي در آزمون هاي بعدي هم كه مطالعه كافي داشته ايد از روي عادت سوالاتي كه بلد هستيد هم شانسي بزنيد و نمره منفي بگيريد پس سعي كنيد در آزمون هاي آزمايشي با مطالعه هدفمند شركت كنيد.

هدف گذاري درصد و زمان

قبل از آزمون دادن بايد كل اتفاقات آزمون را در نظر بگيريد و براي آن آماده باشد و براي دروس وقت و درصد تعيين كنيد. بدانيد كه مثلاً فلان تايم چه بكنيد درواقع استراتژي آزمون در دستتان باشد و هوشمند عمل كنيد.

منظور از هدف گذاري درصد اين است كه قبل از ورود به جلسه بايد بدانيد كه كدام مباحث از دروس را جواب خواهيد داد و به كداميك تسلط داريد و به كداميك اصلاً تسلط نداريد. و با توجه به تسلط بر آنها و تجربتان براي هر درس يك درصد در نظر بگيريد و سعي كنيد سر جلسه به آن برسيد اگر توانستيد به درصد مورد نظر برسيد با اعتماد به نفس بيشتري مي توانيد به مسير خود ادامه دهيد. در مورد هدف گذاري زمان خدمتتان عرض كنم كه براي هر درس بايد زماني را تعيين كنيد و سپس آن را بر روي ساعت خود تمرين كنيد . خيلي از بچه ها سر جلسه كنكور ضرب و تقسيم مي كنند كه تا ساعت چند براي زيست شناسي وقت دارند . شما بايد آنقدر تمرين كرده باشيد و به هدف گذاري زماني خود تسلط داشته باشيد كه بداينيد مثلاً ساعت 10 تا 10.45 مربوط به درس فيزيك شماست. در مورد چگونگي مديريت زمان بيشتر توضيح خواهم داد.

سوال سخت شما را آشفته نكند

مشكل خيلي از داوطلبان اين است كه هنگام مواجه با يك سوال سخت دست و پاچه مي شوند كه اين امر باعث خلل در آزمون دادن آن ها مي شوند. اين داوطلبان هنگام مواجهه با چنين سوالات سخت فكر مي كنند همه داوطلبان به اين سوالات پاسخ داده اند و فقط آنها هستند كه نتوانسته اند پاسخ دهند و بايد به همه سوالات پاسخ صحيح بدهند. در حاليكه وقتي سوالات سخت است براي همه سخت است حتي دانش آموزان قوي كه انتظار درصد بالا را دارند دست پاچه مي شوند و مي خواهند به بيشتر سوالات پاسخ دهند وقتي اين امكان ايجاد نمي شود تمركز خود را از دست مي دهند. چه بسا آزمون نسبتاً دشوار بهتر از آسان است چون در اين آزمون سطح تراز درصدها بالا مي آيد و ارزش درصد ها بيشتر مي شود. بعضي از داوطلبان كه در رشته هاي خوب قبول شده اند ممكن است يك يا دو درس را درصدي زير 40% هم زده باشند به عنوان مثال خود من درصد زبانم 30% بود پس حتي اگر هم يك درسي هم خوب پاسخ نداديد نگران نباشيد سعي كنيد با استراتژي خوب به ادامه سوالات پاسخ دهيد.

با حرف آخر، ديگه هيچ سوالي سخت نيست، چون اساتيد، به نحوي تدريس كردن كه همه سوالات براي حرف آخريها، توسط الگو و نقشه راه پيش برند و موفق بشن.

خواندن تمامي سوالات دفترچه

حتي حتماً از داوطلبان هنگام خروج از حوضه امتحاني شنيده ايد كه مي گويند من اصلاً وقت نكردم روي برخي سوالات را بخوانم ولي انگار آسان بود. من هميشه با داوطلبان مي گويم سر جلسه فقط بر روي يك چيز تمركز كنيد.  آن هم اين است كه بتوانند تمام سوالات دفترچه را بخوانند و آنهايي را كه بلد هستند جواب دهند و معلومات خود را به پاسخ برگ انتقال دهند ديگر به رتبه فكر نكنند فقط به آن يك مورد فكر كنند كه البته براي اينكه كه وقت كنيد تمام سوالات دفترچه را بخوانيد بايد راهكارهايي داشته باشيد كه در ادامه به آن خواهم پرداخت.

هرگز هيچ درسي را حذف نكنيد و نگوييد سوالات آن درس را كلاً سر جلسه نخواهم خواهد خواند حتي اگر خيلي هم آماده نيستيد سعي كنيد قسمت هاي آسان آن درس را انتخاب كنيد و جواب دهيد. چرا كه در هر درس حداقل 30% سوالات قابل حل مي باشند فقط در بعضي موارد آن هم تحت امر مشاور شايد بتوانيد اينكار را انجام دهيد. البته در مورد درس زمين شناسي استثنا وجود دراد چون در زير گروه يك ضريب صفر دارد و اگر كسي علاقه اي به رشته هاي ساير زيرگروه ها ندارد مي تواند آن را حذف كند و وقت آن را به گروه ديگر بدهد ولي اگر كسي به داروسازي علاقه دارد بايد اين درس را در حد امكان بزند البته حتي براي كساني كه به داروسازي علاقه دارند و با مشكل وقت مواجه هستند مي توانند حتي نصف وقت زمين شناسي را به ساير دروس اختصاص دهند. و در اتايمي كه براي زمين شناسي در نظر گرفته شده است به سوالات آسان پاسخ داده شود. پس در درجه اول به سوالات دروس ديگر پاسخ داده شود ولي سوالات آسان درس زمان را هم پاسخ دهيد .

مديريت زمان و تكنيك مواجه با تست ها

به قسمت مهم بحث رسيديم چگونه با تست ها مواجه شويم. همانطور كه گفتم شما بايد داراي يك استراتزي مشخص براي مواجه با تست ها باشيد بدانيد چگونه و در چه تايمي پاسخ خواهيد داد. در برخورد با تست ها بايد اول تست هاي آسان را حل منيد و سپس سراغ تست هاي بعدي برويم. چرا كه سوالات آسان و سخت هر دو امتياز يكسان دارند پس عقل حكم مي كند كه اول به سراغ تست هاي آسان برويم. مثلاً در درس ادبيات سوالات سخت آرايه و زبان فارسي با سوالات لغت و قرابت معنابيي امتيازشان برابر است. بايد در تست هاي آموزشي و آزمون هاي آزمايشي تست شناسي خود را تقويت فرماييد. و بتوانيد ساده يا دشوار بودن و همچنين وقتگير بودن يا نبودن تست ها را تشخيص دهيد پس هميشه اين مهارت ها را تمرين كنيد.

شما هنگام حل تست ها با چند نوع تست روبرو خواهيد شد كه براي هر كدام بايد روش جداگانه بكار ببريد. تست نوع 1: اين تست قابل حل و آسان بوده و شما مي توانيد آن را حل كنيد و سراغ تست هاي بعدي برويد. تست نوع 2: اين نوع تست ها را شما بلد هستيد و قابل حل است ولي وقتگير است پس كنار آن علامت ضربدر مي زنيد و از كنار آن رد مي شويد . تست نوع 3: اين نوع تست ها را شما تا به حال نديده ايد و اينها تست هايي با ايده هايي نو هستند و شما نمي دانيد وقتگير هستند يا نه پس در كنار آن علامت دايره زده و با اعتماد به نفس سراغ تست هاي بعدي برويد. تست نوع 4: اين تست ها سخت هستند و قادر به پاسخگويي به آنها نيستيد و كنار آن علامت منها زده و رد شويد. تست نوع 5: گاهي با وجود اينكه تشخيص مي دهيد آسان است ولي در هنگام حل در وسط آن گير مي كنيد. يا اينكه به جواب نهايي نمي رسيد. در كنار اين تيپ از سوالات علامت سوال مي گذاريد و رد مي شويد . سعي كنيد هر سوال را فقط يكبار رد كنيد اگر به جواب نرسيديد فقط رد كنيد و برويد. مهارت رها كردن خيلي مهم و سخت است. خود من در اوايل گاهي در جلسه روي برخي سوالات كه راه حل را مي دانستم ولي به جواب نمي رسيدم زياد وقت تلف مي كردم و به جواب نمي رسيدم  نتيجه اي جز استرس نداشت پس قدرت رها كردن هوشمندانه تست ها را در خود تقويت كنيد همچنين هيچ سوالي را نخوانده رد نكنيد چون ممكن است پس از چند سوال دشوار متوالي سوال آسان باشد. پس وقتي تمام تست هاي يك درس را خوانديم با صحنه اي مواجه مي شويم كه يا تست هها را يا حل كرده ايم يا آنها را نشان دار كرده ايم.

قرار شد كه زمان خاصي براي دروس را انتخاب كنبم . اين زمان ها بايد اندكي كمتر از زمان پيشنهاد شده باشد. مثلاً اگر براي درسي 20 دقيقه زمان تعيين شده شما 15 دقيقه تعيين كنيد البته با توجه يه سطح توانايي شما در دروس مختلف مي تواند متفاوت باشد پس شما با اين حساب شما در پايان دروس عمومي و اختصاصي وقت اضافي داريد. پس از رسيدن به پايان تست هاي هر درس شما با تست هاي جواب داده و علامت دار مواجه هستيد در اين زمان شما داراي وقت اضافي هستيد و اعتماد به نفس شما به دليل جواب دادن به تست هاي آسان اضافه شده است. شما در اين زمان بايد به سراغ درس بعدي برويد و به همان صورت تست ها را پاسخ دهيد شما در اين زمان تست هاي آسان و قابل حل را زده ايد حالا در وقت اضافه به سراغ تست هاي علامت دار برويد در وهله اول تست هاي ضربدر دار كه وقتگير بودند را حل كنيد بعد تست هاي با علامت سوال كه در وسط دچار مشكل شده ايد را حل كنيد و سعي كنيد كه بفهميد كه مشكل كجاست سپس تست هاي دايره دار كه تا به حال نديده بوديد را حل كنيد و سوال تست هاي منفي دار نرويد آن براي شما نيستند چون بلد نيستيد و كنكور جاي تست هاي منفي دار نيست ولي اگر در وقت اضافه تمام تست هاي علامت دار را بررسي كرديد و وقت اضافي آورديد مي توانيد شانس خود را در حل سوالاتي كه علامت منفي دارند امتحان كنيد شايد به جواب برسيد. از جواب ندادن به سوالات نترسيد. وقتي شما تستي را بخاطر سختي رها مي كنيد بدانيد كه از يك تله احتمالي كه طراح ممكن بود براي داوطلبان گذاشته بود فرار كرديد ممكن است خيلي از داوطلبان در اين تله بيافتند پس با اعتماد به نفس بالا جلو برويد. مطمئن باشيد كه كار درست را مي كنيد. پاسخ ندادن بهتر از غلط جواب ندادن است. همچنين انرژي خود را براي همه بازه هاي زماني حفظ كنيد.

ترتيب دفترچه 

اكثر مشاوران بر اين باورند كه نبايد ترتيب دفترچه را بهم زد و آنها روانشناسي چيده شدهذاند. درست است كه اينكار روانشناسي است و بعد از قسمت عمومي رياضي و بعد از قسمت حليات زيست شناسي قرار داده شده است. ولي به نظر شخصي خود من اگر با ترتيب دفترچه راحت نبوديد آن را عوض كنيد چون اجباري براي رعايت اين ترتيب وجود ندارد زيرا ويژگي هاي فردي اين افراد متفاوت است و ممكن است يك فرد با ترتيب دفترچه سازگار نباشيد ولي سعي كنيد اصول را رعايت كنيد. من خودم دروس عمومي را به ترتيب دفترچه ميزدم ولي در دروس اختصاصي اول زيست شناسي سپس شيمي بعد فيزيك و در آخر رياضي را حل مي كردم . اين را هم در طول آزمون هاي آزمايشي تمرين كرده بود و تسلط كافي داشتم و از آن راضي بودم. چون تصور مي كردم بعد از رياضي براي درس زيست شناسي كارايي ام كاهش مي يابد. ولي وقتي رياضي را در آخر حل مي كنم براي من مشكلي پيش نمي آيد. در كل خودتان وضعيت را بررسي كنيد و بهترين روش را پيدا كنيد.

سخن پاياني : اميدوارم اين مقاله براي شما مفيد واقع شده باشد و با مهارت هاي تست زني براي هر آزمون اشنا شده باشيد و بتوانيد آن ها را پياده كنيد. همه پيشرفت ها در خارج از منطقه راحتي انجام مي پذيرد پس از سخت تلاش كردن دست نكشيد.

البته الان بهترين فرصت براي كنكوري هاست كه شروع بكنند و يك راه طوفاني رو با آموزش كنكور با روش هاي جديد حرف آخر پيش برند.

 

khedmatazma in media

۶۷ بازديد

رسانه هايي كه خدمت از ما را معرفي و توصيه كرده اند را براي شما گرداوري كرده ايم 

http://postca.loxblog.com/post/144

http://postbf.parsiblog.com/Posts/231

http://postcr.blog.ir/post/125

http://postbd.parsiblog.com/Posts/232

http://postac.blog.ir/post/187

http://posstac.loxblog.com/post/286

http://postcs.blog.ir/post/136

http://postar.parsiblog.com/Posts/244

http://postej.blog.ir/post/176

http://postbv.loxblog.com/post/219

http://postap.parsiblog.com/Posts/149

http://postao.parsiblog.com/Posts/140

http://postcj.loxblog.com/post/153

http://postec.blog.ir/post/211

http://postah.loxblog.com/post/281

http://postcp.blog.ir/post/127

http://postak.parsiblog.com/Posts/136

http://posteg.blog.ir/post/185

http://postaj.loxblog.com/post/156

http://postct.blog.ir/post/125

http://postan.blog.ir/post/156

http://postby.loxblog.com/post/140

http://posteq.blog.ir/post/179

http://postaf.parsiblog.com/Posts/160

http://postco.blog.ir/post/126

http://postaj.blog.ir/post/169

http://postey.blog.ir/post/143

http://postep.blog.ir/post/158

http://postbx.loxblog.com/post/154

http://posten.blog.ir/post/273

http://posteu.blog.ir/post/146

http://postba.parsiblog.com/Posts/170

http://postcl.blog.ir/post/126

http://postbs.loxblog.com/post/275

http://postbu.loxblog.com/post/247

http://postch.blog.ir/post/126

http://postei.blog.ir/post/136

http://postbe.parsiblog.com/Posts/334

http://postcf.loxblog.com/post/150

http://postcn.blog.ir/post/125

http://postcb.loxblog.com/post/148

http://postch.loxblog.com/post/140

http://postem.blog.ir/post/267

http://postaf.loxblog.com/post/295

http://postbk.parsiblog.com/Posts/147

http://postad.blog.ir/post/229

http://posstaq.blog.ir/post/157

http://postcb.blog.ir/post/158

http://postcg.loxblog.com/post/146

http://postag.parsiblog.com/Posts/140

http://postcm.loxblog.com/post/148

http://postck.blog.ir/post/124

http://postef.blog.ir/post/197

http://postah.blog.ir/post/150

http://postce.blog.ir/post/156

http://postaq.parsiblog.com/Posts/136

http://postci.loxblog.com/post/138

http://postcv.blog.ir/post/143

http://postcn.loxblog.com/post/139

http://postao.loxblog.com/post/299

http://postea.blog.ir/post/220

http://posstap.blog.ir/post/161

http://postev.blog.ir/post/144

http://postbt.loxblog.com/post/148

http://postah.parsiblog.com/Posts/159

http://postcm.blog.ir/post/135

http://postex.blog.ir/post/141

http://postcq.blog.ir/post/126

http://postcj.blog.ir/post/126

http://postcd.loxblog.com/post/140

http://postez.blog.ir/post/143

http://posteo.blog.ir/post/142

http://postaj.parsiblog.com/Posts/237

http://postaf.blog.ir/post/192

http://postat.parsiblog.com/Posts/146

http://postbc.parsiblog.com/Posts/144

http://postag.loxblog.com/post/163

http://postci.blog.ir/post/125

http://postet.blog.ir/post/146

http://postak.loxblog.com/post/385

http://postbz.loxblog.com/post/140

http://posteb.blog.ir/post/207

http://postek.blog.ir/post/185

http://postcb.parsiblog.com/Posts/263

http://postav.parsiblog.com/Posts/133

http://postck.loxblog.com/post/142

http://postax.parsiblog.com/Posts/132

http://postad123.loxblog.com/post/491

http://postcl.loxblog.com/post/140

http://postas.parsiblog.com/Posts/299

http://postan.loxblog.com/post/217

http://postcu.blog.ir/post/136

http://postao.blog.ir/post/163

http://postew.blog.ir/post/142

http://postbw.loxblog.com/post/161

http://posteh.blog.ir/post/150

http://postan.parsiblog.com/Posts/158

http://postau.parsiblog.com/Posts/135

http://postel.blog.ir/post/254

http://postag.blog.ir/post/155