اقامت و مهاجرت به کانادا

۱۱ بازديد

اقامت و مهاجرت به کانادا

 

 

کانادا یکی از زیباترین و توسعه یافته‌ترین کشورهاست و همین موضوع، افراد زیادی را برای اقامت و مهاجرت به کانادا ترغیب کرده است. این کشور که واقع در آمریکاست، برنامه‌های زیادی برای جذب سرمایه  و استعدادها از سرتاسر جهان دارد و طی همین سیاست‌ها، توانسته حتی از آمریکا و کشورهای اروپایی هم از نظر محبوبیت بین مهاجران، پیشی بگیرد. یک مزیت مهم که اشخاص زیادی را به برنامه ریزی برای اقامت و مهاجرت به کانادا تشویق کرده، روش‌های متنوعیست که برای اقدام وجود دارد؛ با هر سرمایه، ایده و استعدادی که داشته باشید میتوانید راهی برای اقامت در کانادا پیدا کنید.

روش‌ های مهاجرت به کانادا

کانادا سالهاست قصد دارد بخش عظیمی از کمبود جمعیت خود را از طریق جذب مهاجر جبران کند؛ طبق این برنامه تا چندین سال سیاست های جذب مهاجر اجرا خواهند شد. نکته ی مثبتی که در این برنامه ها وجود دارد این است که شما از هر قشر و گروهی که باشید رهی برای ورود به کانادا خواهید یافت؛ البته اگر شرایط و شایستگی‌های لازم را داشته باشید. لیست زیر شامل رو‌ش‌های مهاجرت به کاناداست که با کلیک روی هر کدام، میتوانید توضیحات مربوطه را مطالعه کنید.

 

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا یک روش مناسب برای مهاجرت است چرا که کانادا به فکر جذب نیروی کار خبره و باتجربه‌ی خارجی از طریق روش‌های مختلف و همچنین جذب کارآفرین برای ایجاد اشتغال برای شهروندان کانادایی است. در سه سال آینده کانادا به دنبال جذب بیش از یک میلیون مهاجر است که بالغ بر ???هزار نفر از آن‌ها، از طریق مهاجرت کاری اقدام خواهند کرد؛ با توجه به این توضیحات تعحب برانگیز نیست اگر بدانید ? روش‌ مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد؛

  • فدرال
  • جاب آفر
  • مهاجرت استانی
  • ویزای کار بعد از اتمام تحصیل
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • انتقال درون شرکتی

 

برخی از شرایط مهم و مشترک اخذ ویزای کار کانادا در جدول زیر آورده شده است؛

 

 

عنوان

محدودیت

سن

50- سال

سابقه کاری

1+ سال

مدرک تحصیلی

حداقل دیپلم

سطح زبان

آیلتس 5+

امتیاز (از 100)

67

 

 

همانطور که گفته شد، کانادا در حال حاضر بازار کار خوبی دارد، اما طی یک آمار، موارد زیر بیشترین موقعیت‌های شغلی باز و بالاترین حقوق را دارند؛

  • مشاغل پزشکی و داروسازی
  • مشاغل مدیریتی و MBA
  • مشاغل حوزه فناوری
  • علوم مهندسی
  • مشاغل فنی
  • مالی و اداری
  • وکالت و حقوق
  • بازاریابی و ارتباط با مشتری

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا از روش‌هایی است که به ویژه بین دانشجویان ایرانی، بسیار محبوب است. رنک علمی بالای دانشگاه‌های کانادا باعث شده تا هر دانشجویی در دنیا، آرزوی تحصیل در کانادا را داشته باشد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا، به تنهایی نمی‌تواند تضمینی بر اخذ اقامت دائم باشد اما قطعا مقدمه‌ی خوبی برای رسیدن به آن است. مهاجرت تحصیلی اصولا در مقاطع ارشد و دکترا انجام می‌شود و در هر مقطع نیاز به معدل بالای ?? مقطع قبلی و آیلتس حداقل ? دارید. هزینه تحصیل نیز بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. اگر می‌خواهید دقیق‌تر و جزئی‌تر درباره‌ی این روش مهاجرت بخوانید، شما را به مطالعه‌ی صفحه‌ی مهاجرت تحصیلی به کانادا دعوت می‌کنیم.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری کانادا به افرادی اعطا می‌شود که از طرق مختلف حد مشخصی از سرمایه را به اقتصاد این کشور تزریق کنند. رایج ترین روش‌های سرمایه‌گذاری عبارتند از استارتاپ، کارآفرینی و سرمایه گذاری استانی.

دو مورد اول به مدرک لیسانس، امتیاز کافی و حداکثر ?? سال سن نیاز دارد اما سرمایه گذاری استانی هیچ یک از این شرایط را ندارد. در جدول زیر حداقل سرمایه مورد نیاز هر روش را بررسی می‌کنیم؛

همانطور که مشاهده کردید، ارزان ترین روش سرمایه گذاری در کانادا، تاسیس استارتاپ است.

 

اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری از بهترین روش‌های مهاحرت به کانادا می‌باشد که همانطور که از نامش پیداست، سریعترین راه است و کاندیدهایی که از این طریق اقدام می‌کنند در کمتر از ? ماه موفق به کسب اقامت کانادا خواهند شد. سه جریان مختلف در برنامه اکسپرس اینتری تعریف شده که کانادا قصد دارد از طریق آن‌ها ???/??? مهاجر جذب کند. این سه جریان عبارتند از:

  • کارگر ماهر فدرال (FSW)
  • کلاس تجربه کانادایی (CEC)
  • مشاغل ماهر کانادا (FST)

 

اگر واجد شرایط یکی از این سه جریان باشید، می‌توانید برای ساخت یک پروفایل آنلاین اقدام کنید که توسط دولت کانادا بررسی می‌شود و اگر امتیاز لازم را کسب کنید، دعوت‌نامه‌ای برایتان ارسال می‌شود. هزینه مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری برای یک فرد ????$ و برای یک زوج ????$ کانادا است. به علاوه وجوه تسویه حساب و تمکن مالی که بستگی به جمعیت خانواده دارد.

 

مهاجرت از طریق ازدواج

برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، باید با یک تبعه‌ی کانادا ازدواج کرده و یا ثابت کنید که او شریک زندگی شماست. فرد تبعه باید تعهد دهد که تا سه سال اسپانسر و حامی همسرش باشد. البته در صورتی که خود شخص حمایت شونده، تمکن مالی کافی را نداشنه باشد. شاید این روش بهترین روش مهاجرت نباشد اما نسبت به مهاجرت کاری و… سریعتر است.

 

لازم به ذکر است جهت اقدام به این روش مهاجرت، هر دو طرف باید بالای ?? سال باشند و بتوانند اصالت رابطه خود را اثبات کنند. اگر ازدواج به جدایی ختم شود، اسپانسر تا سه سال نمی‌تواند اسپانسر شخص دیگری شود.

 

مهاجرت خانوادگی به کانادا

از آنجایی که فرهنگ کانادا به انسجام خانواده اهمیت زیادی میدهد، در اکثر روش‌های مهاجرت آن قادر خواهید بود که همسر قانونی و فرزندان وابسته (زیر ?? سال مجرد) را همراه خود ببرید البته به شرطی که بتوانید تمکن مالی برای حمایت از آن‌ها را اثبات کنید. لازم به ذکر است فرزندان همسرتان هم، فرزند وابسته به شما محسوب می‌شوند.

نکته: حتی اگر بعد از مهاجرت طلاق بگیرید، تعهد مالی شما به همسرتان از بین نخواهد رفت.

 

مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی

طی سال‌های اخیر، استان‌های مختلف کانادا، برنامه‌ای به نام برنامه نامزد استانی که به PNP معروف است را مطرح کرده و نیروهای کار خارجی جهت تکمیل بازار کار خود جذب می‌کنند. طی یک آمار از سایت Canadim در سال آینده بیش از ??/??? مهاجر از سر تا سر دنیا از این طریق به کانادا مهاجرت می‌کنند. برخی استان‌ها برای جذب نیروی خارجی حتما ارتباط نامزد با استان را مورد بررسی قرار می‌دهند امّا برخی دیگر صرفاً به تبحّر شخص برای تامین نیاز بازار آن استان توجه می‌کنند. بعد از اینکه توسط استان پذیرفته شدید، باید جهت اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهید. هزینه‌های مهاجرت به این روش تفاوت چندانی با اکسپرس اینتری ندارد و فقط چند قبض مازاد بر آن خواهید داشت.

 

ویزای توریستی کانادا

کانادا سه نوع ویزای توریستی دارد؛ سینگل، مولتی و سوپر. که در مقاله‌ی ویزای توریستی کانادا مفصلاً درباره‌ی هر یک از آن‌ها توضیح داده‌ایم.البته ویزای توریستی به هر کسی داده نمی‌شود و برای دریافت آن باید؛

-از لحاظ جسمی و روحی سالم باشید.

-سابقه کیفری نداشته باشید.

-پاسپورت معتبر و مدت‌دار داشته باشید.

-به افسر ثابت کنید که در زمان مقرر کانادا را ترک خواهید کرد.

برای آشنایی بیشتر با سایر شرایط و انواع ویزای توریستی کانادا، روی لینک کلیک کنید.

از آن‌جایی که شما تعهد داده‌اید که به کشور خود باز خواهید گشت، اقدام برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و..‌. جهت اقامت و مهاجرت به کانادا، اعتبار شما را خدشه دار میکند امّا با احتمال خیلی کمی ممکن است با درخواست شما موافقت شود.

 

شرایط مهاجرت به کانادا

با توجه به روش‌های گوناگون مهاجرت به کانادا که توضیح داده شد، شرایط هر روشی ممکن است با روش دیگر متفاوت باشد؛ چرا که هر راهی قوانین خود را دارد و در واقع طبق همین شرایط ویژه هر روش، روش مناسب برای هر شخص به او پیشنهاد می‌شود. شرایطی که برای مهاجرت به کانادا باید مورد بررسی قرار بگیرند، در ادامه آورده شده است:

 

شرایط سنی

سن، یکی از المان‌هایی است که در هر روش با روش دیگر متفاوت است و حتی در روش مهاجرت تحصیلی، مهاجرت برای هر مقطع، محدودیت سنی خاص خود را دارد. اما در حالت کلی در اکثر روش‌ها، سن یک محدودیت شناسایی نمی‌شود و سن مناسب تنها یک پوئن مثبت محسوب می‌شود.

 

مدرک زبان

قبل از مهاجرت به هر کشوری، بهتر است با زبان رسمی آن کشور آشنا شویم تا در برقراری ارتباط و روزمرگی‌ها به چالش برنخوریم! تسلط به زبان انگلیسی و گاهاً فرانسوی در جریان مهاجرت به کانادا ضروری است امّا در اکثر روش‌ها بدون مدرک رسمی زبان و آیلتس هم می‌توان برای مهاجرت اقدام کرد.

 

مدرک دانشگاهی و دانشگاه‌های مورد تایید

در اکثر روش‌های سرمایه گذاری و..‌‌. نداشتن مدرک دانشگاهی تاثیر چندانی ندارد‌. امّا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید در هر مقطع، مدرک مقطع پیشین را با معدل حداقل ?? داشته باشید. در ضمن سطح علمی و رزومه‌ی شما، از دانشگاه مبدا شما اهمیت بیشتری دارد.

 

وضعیت تاهل

وضعیت تاهل متقاضی، اهمیت چندانی در روند مهاجرت ندارد و حتی در برخی روش‌ها می‌توانید ویزای همراه داشته باشید و در صورت وجود تمکن مالی، به همراه خانواده مهاجرت کنید.

 

وضعیت سربازی

همانطور که میدانید، اگر مشمول سربازی باشید، حق خروج از کشور را ندارید اما می‌توانید با خریدن سربازی یا گرو گذاشتن وثیقه، موفق به اخذ پاسپورت شوید.

 

 

منابع:

۰ ۰

انواع مرطوب کننده های طبیعی را در خانه بسازیم

۱۹ بازديد

مرطوب کننده طبیعی در هر خانه‌ای ممکن است وجود داشته باشد. می‌توانید از آنها برای تسکین پوست خشک خود استفاده کنید یا اینکه از بروز چین و چروک به شدت جلوگیری کنید و بر زیبایی هر چه بیشتر پوست بیفزائید. گاهی هیدراتاسیون یا مرطوب نگه داشتن پوست با گران قیمت‌ترین مرطوب کننده‌ها هم امکان پذیر نیست.
اگر در پی مرطوب کننده جدیدی هستید که جایگزین محصولات گران و بی تاثیر باشد، حتما ادامه این مقاله از مجله سبزینه راه را مطالعه کنید. قرار است گزینه‌هایی را معرفی کنیم که از پوسته پوسته شدن سطح پوست خلاص شوید و لطافت و نرمی را برای پوست خود داشته باشید. گزینه‌هایی معرفی خواهیم کرد که هم مقرون به صرفه باشند و هم تاثیر بالایی را برای مرطوب کردن پوست به همراه داشته باشند.

در صورتی که ممکن است به برخی از ترکیبات گیاهی حساسیت داشته باشید، باید برای استفاده هر یک از موارد پیشنهادی، لایه‌ای را روی پوست بازو تست کنید. در صورتی که علائمی همچون قرمزی، التهاب و خارش ایجاد نشد می‌توانید روی پوست صورت هم از آن استفاده کنید.

1.روغن زیتون؛ قوی ترین مرطوب کننده طبیعی برای پوست در جهان

 

روغن‌های طبیعی از بهترین گزینه‌ها برای مرطوب کردن پوست هستند. می‌توانید از آنها برای محافظت پوست خود کمک بگیرید. حتی برخی از آنها با ترکیباتی که دارند می‌توانند در مقابل آفتاب محافظی برای پوست باشند.
برای کسب نتیجه مناسب، بهتر است روغن زیتونی تهیه کنید که هیچ ماده افزودنی نداشته باشد. روغن زیتون سرشار از ویتامین‌ها، انواع پلی فنول و فیتواسترول است. این ترکیبات به عنوان چربی‌های گیاهی که مرطوب کننده هستند معرفی می‌شوند. این روغن برای پوست صورت بدن گزینه‌ای بسیار مناسب است. در صورتی که احساس می‌کنید سنگین است، می‌توانید با مقداری آب آن را ترکیب کنید.

 

2.روغن نارگیل؛ گزینه‌ای مقرون به صرفه و در دسترس

 

روغن زیتون نه تنها یک روغن مرطوب کننده است بلکه به طور طبیعی برای بدن هم بسیار مفید است. این روغن خاصیت ضد التهابی دارد و برای انواع پوست گزینه‌ای بسیار مناسب و موثر است. ترکیبات این روغن طوری است که برای بهبود انواع حساسیت پوستی و اگزما هم می‌توان از آن استفاده کرد. می‌توانید از این مرطوب کننده طبیعی برای همه انواع پوست استفاده کنید و نتیجه خوبی کسب کنید. بهترین زمان برای مصرف آن شب قبل از خواب است اما می‌توانید هر زمانی که لازم بود، به ویژه بعد از خشک شدن پوست پس از استحمام از آن استفاده کنید. از این روغن به منظور بهبود ترک پاشنه پا و ترک دست هم می‌توان استفاده کرد. اما پس از استفاده از این روغن جوراب ضخیم و دستکش غیرلاتکس بپوشید.

 

3.آووکادو؛ یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست

 

آووکادو دارای روغن امگا3 سالم و آنتی اکسیدان‌های متعددی است که برای جلوگیری از التهابات بدنی که زمینه پیری زودرس را به همراه دارند، بسیار مفید است. می‌توانید برای نتیجه از این مرطوب کننده طبیعی، آن را به صورت ماسک در آورید و به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست خود نگه دارید. بلافاصله بعد از شستشو خواهید دید که پوست شما بسیار نرم و مرطوب شده است  و زیبایی پوست شما دوچندان خواهد شد.

 

4.استفاده از بلغور جو دوسر برای هیدراته نگه داشتن پوست

 

یکی دیگر از مرطوب کننده‌های طبیعی برای پوست، بلغور جو دوسر است. می‌توانید از آن برای پوست کل بدن هم استفاده کنید. استفاده موضعی از بلغور جو دوسر علاوه بر اینکه به آبرسانی پوست کمک شایانی می‌رساند، می‌تواند باعث از بین رفتن لایه‌های مرده پوست شود. به همین دلیل به عنوان پاک کننده طبیعی هم نام برده می‌شود.
جو دوسر دارای لیپیدهای طبیعی است که به نرم و مرطوب شدن پوست می‌انجامد. باید برای این هدف یک پیمانه جو دوسر را در وان حمام بریزید یا اینکه از ترکیب آن با آب خمیری تهیه کنید و آن را روی پوست نگه دارید. بعد از 20 دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

توضیحات بیشتر را در مجله سلامتی و زیبایی سبزینه راه بخوانید.

5.استفاده از شکر برای آبرسانی پوست و لایه برداری پوست‌های مرده

 

یک لایه بردار طبیعی که به بهبود خشکی پوست و رفع پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند، شکر است. می‌توانید چند مرتبه در هفته از آن برای لایه برداری پوست‌های مرده استفاده کنید. از این طریق آبرسانی بهتری برای پوست خود خواهید داشت. برای این منظور باید مرطوب کننده مخصوص پوست صورت خود را با دو قاشق شکر ترکیب کنید تا یک اسکراب خانگی تهیه کرده باشید. آن را به مدت 10 الی 20 دقیقه روی پوست خود نگه دارید. در نهایت کمی پوست را به آرامی با آن ماساژ دهید. سپس پوست را با آب ولرم بشویید. در نهایت یکی از روغن‌های گفته شده را به عنوان مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید تا پوستتان هیدراته شود.

 

6.استفاده از وازلین

 

وازلین یکی از ترکیبات نفتی است که به عنوان مرطوب کننده کلاسیک از آن یاد می‌شود. برای پوست‌های خشک و حساس گزینه خوبی است ولی ممکن است منافذ پوست را مسدود کند. در نتیجه روزنه‌های پوست بازتر می‌شوند و پوست ظاهری پوست پرتقالی شکل به خود خواهد گرفت. اما برای لطافت و نرم‌تر شدن پوست گزینه خیلی عالی است. فقط باید برای احتیاط سعی کنید از آن به طور همیشگی استفاده نکنید.

 

7.شیر یا ماست؛ مرطوب کننده طبیعی و قوی برای پوست

 

شیر دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بسیار بالایی است. به همین دلیل می‌تواند برای تسکین پوست‌های تحریک شده گزینه خیلی خوبی باشد. اسید لاکتیک به عنوان یک هیدروکسی طبیعی است که برای لایه برداری ملایم پوست هم به کار برده می‌شود. از آن برای جوانسازی پوست و رفع تاثیرات اشعه‌های خورشید می‌توانید بهره بگیرید.

حمام شیر یا حمام ماست گزینه خیلی خوبی برای آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست محسوب می‌شود. استفاده ماسکی از ماست، کمک می‌کند تا از شل شدن پوست جلوگیری شود. حتی به رفع سلول‌های مرده پوست نیز منجر خواهد شد. از این طریق پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت.

 

8.استفاده از روغن کرچک

 

روغن کرچک هم مانند روغن نارگیل و روغن زیتون یکی دیگر از روغن‌های بسیار عالی برای مرطوب شدن پوست محسوب می‌شود. می‌توانید از این روغن قبل از استحمام استفاده کنید. باید حدود 40 دقیقه قبل از استحمام، یک لایه نازک از آن را روی پوست خود بمالید سپس پوست را با شوینده ملایم بشویید.

https://www.behance.net/sonnrita90

https://astonpark33.livejournal.com/profile/

https://coub.com/astonpark33

https://www.openstreetmap.org/user/AstonPark33

https://folkd.com/user/AstonPark33

https://www.tripadvisor.com/Profile/sonnr392

https://www.4shared.com/u/evXNUjjf/AstonPark33.html

https://www.indiegogo.com/individuals/32609125

۰ ۰